ما در قطب نما باور داریم که نیک زیستن از جایی آغاز می شود که بدن با طبیعت و ساختار زیستی خود در هماهنگی قرار گیرد.
این هماهنگی با یک چیز شکل می گیرد : آگاهی .
آگاهی از بدن و آگاهی از آنچه بدن برای بقا، رشد و ترمیم خود به آن نیاز دارد؛ یعنی غذا.
در قطب نما با هم می آموزیم که چه چیزی واقعا غذاست، این غذا چه مسیری را دربدن طی می کند و چگونه بر عملکرد اندام ها، انرژی، خلق و خو و سلامت ما اثر می گذارد.
ما معتقدیم وقتی شناخت عمیق تری از بدن و غذای خود پیدا کنیم، انتخاب های آگاهانه تری خواهیم داشت؛ انتخاب هایی که نهایتا ما را به نیک زیستی نزدیک تر می کند.